Alfabed

Zoektocht naar een Bèta man, brengt mij van A tot Z. Blijf nooit hangen aan een medeklinker, alleen een dissonant.

Classified

detectives.jpg    Eyes Closed

Na een half jaar maak ik de balans op. Er is nog slechts één letter die in beeld is, die me parten speelt. En hoe. Onverwacht en met een intensiteit waar ik niet naar op zoek was. Niet in deze vorm. Hij is gebonden, blijft gebonden. Dat wil ik, dat wil hij. Met PJ ervaar ik hoe het is om gelijktijdig van meer dan één persoon te houden. Om dezelfde intimiteit te ervaren. P, E en L hadden allen hun kwaliteiten. Gaven mij en zichzelf een spiegel. Dit kwartet was voor mij voldoende lesmateriaal om weer vooruit te kunnen. Vooruit met mezelf en vooruit in mijn relatie. Mijn Arabelle project was een uitlaatklep, een afspraak die ik maakte met A. A en ik proberen te leven naar het nieuwe monogamie model. Voor ons betekent het dat we elkaar uitstapjes toestaan op seksueel en emotioneel gebied. Ons uitgangspunt blijft altijd echter: het moet een verrijking zijn op onze relatie en die nooit in de weg zitten. Mijn ervaring met PJ is echter zodanig dat ik bang ben voor mijn relatie met A. Voor het eerst. En wat tekenend is, is dat ik er niet over kan praten met A. Dat wil zeggen, ik wil er niet over praten. Noch vanuit mijn hart, noch vanuit mijn hoofd. Mijn gevoel voor PJ is van mij. Alles wat ik daar over vind en analyseer kan ik niet meer toe vertrouwen, zelfs niet op papier. Toen ik dit constateerde, kon ik maar een ding. Breken. Niet met A maar met PJ. Als PJ een echt open relatie zou hebben, zoals ik, dan was er misschien een andere uitkomst. Het is dus echt mogelijk zielsveel te houden van je partner en tevens eenzelfde liefde te voelen voor een ander. Dit hoeft niet bedreigend te zijn, maar omdat ik nu, in dit prille stadium met PJ, mijn gevoel ga verbergen en dus verloochenen, kan ik niet anders dan stoppen. Waarom? A is de eerste letter van het Alfabed. Punt uit! En ook al vind ik dat je eigen gevoelsleven van jezelf is, niet van je partner, is mijn relatie met A zodanig, dat we juist ook ons binnenste met elkaar delen. Ook vanuit een soort beroepsdeformatie. Dat laatste zorgde er zelfs voor dat ik ook echt projecten maakte van mijn uitstapjes en waardoor ik Arabelle nodig heb gehad om hier over te kunnen schrijven. Mijn laatste weerzien met PJ is al weer even geleden. Ik kan niet en wil niet meer beschrijven hoe dat voor me was. Ik hou dit voor mijzelf. Voor één keer in mijn leven ben ik een cover girl. Hierna wordt alles anders.  Lezen hoe het begon? Kinderspel:  Blindemannetje

Geef een reactie

Informatie

Dit bericht is geplaatst op 15 juni 2017 door in 3 x letterwaarde.

Navigatie

What a little birdie told me.

Oeps: Twitter reageert niet. Wacht svp een paar minuten en ververs deze pagina.

Wie is Arabelle de Witt?

Het hoogste doel is zelfverwezenlijking. Maar is dat door seks haalbaar? Wat is seks? Wat is erotiek? Wat is liefde? Arabelle de Witt onderzoekt de hedendaagse seksuele moraal. Bij zichzelf, maar ook bij anderen. Wint polyamorie het van de hegemonische monogamie? Wat betekent trouw? Wat betekent vrij? Wat betekent gebonden? Haar studie antropologie komt haar nog dagelijks van pas. Door middel van empirisch onderzoek, jaja het moet nou eenmaal, gaat ook zij regelmatig met de billen bloot.
